tisdag 3 februari 2009

Stilbrott

Hej

Jag har för avsikt med detta inlägg att diktera om olika stilbrott. Just innebörden och definitionen av stilbrott kan ha olika tolkningar, därför blir detta min subjektiva tolkning av stilbrott.

¤Jeans instoppade i strumpor(undantagsfall vid cyklning och gränsen dras för höger byxben).

¤ Slips knuten runt halsen, bärandes av det manliga och kvinnliga könet. Slipsen bärs till skjorta icke till topp, t-shirt.

¤Foppa-Tofflor bärandes på offentliga platser(städer, affärer). Jag har ingen anmärkning om dom bärs hemma eller på jobbet dock ska människor inte finna det stötande hemma eller på jobbet.

Jag nämner också så kallade gränsfall.
¤ Löparaskor till jeans i skolor, offentliga ställen. Jag bör särskilja löparskor med sneakers design och en tanke bakom valet av skor. Jag finner det senare fallet godkännt och icke stötande.

Jag uppskattar kompletterande kommentarer.

Härmed har jag dikterat klart. /Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar