tisdag 10 februari 2009

Första träningen!



Idag gjorde man riktig comeback på fotbollsplanen. Detta skedde på konstgräs i ÖP-hallen här i Östersund. Träningen innhöll diverse teknikövningar vilket direkt blottade de svagheter som förföljt en genom hela ens karriär. Det, tillsammans med att jag inte rört en fotboll på riktigt på tre år, gjorde att träningen gick skit. Vi avslutade träningen med five-a side spel. Jag spelade med Ryttarn, killen i blå tröja och en lat finne (ursäkta H). De första matcherna gick hyffsat men orken tröt snabbt och jag kippade efter andan som en fet 5-åring med astma. Det mest avseendeväckande som hände var att jag nästan bröt benet på en Rumänsk kille som också gjorde sin första träning. Jag var först in i en situation men råkade trampa på denne killes smalben. Resultatet blev riktigt fina dobbmärken på skebenet. Det hade varit fint: En näsa och ett skenben inom loppet av 24 timmar. Sammanlagt slutade matcherna 2-2. Det snyggaste målet stod Ryttarn för: jag tog ner en långboll och knackade tillbaka till en framrusande(travande) Ryttare som lät vänstersläggan tala och tryckte in den i bortre! Succe!

Annars känns fotbollen riktigt rolig med ett hårt satsande lag och en hel del duktiga killar i laget. Ska verkligen försöka hålla i det här nu och ta en ordinarie plats som mittback!
Måste dock börja träna kondition så man orkar en hel träning. Därför blir det längdskidor imorgon. Great succes!

Sängen nu men dagens låttips måste bli: Carabao - Made in Thailand eller Kalevi Kiviniemi - Säkkijärvi polka och dagens allmänbildningsfråga är: Vilket land har flaggan ovan?

Natti Natti/ Papa dee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar