måndag 9 februari 2009

Jag är kriminell!

Kvinnan på bilden har inget med texten att göra men hon kanske kunde haft.
Jag är numera en officiell kvinnomisshandlare!! Jag (som retat Halvarsson i åratal efter dennes brutala sprak på Ida Åkerlunds smalben sommaren 2003 som skulle kunnat sluta i gipsvagga i tre månader sen kryckor i fyra) kan numera jämföras med storheter som Jackie Arklöv, Tony olsson och Papa Dee. Hela denna händelse utspelade sig i sporthallen vid campus här i östersund. Efter en lång och jämn kamp på innebandyplanen, där jag för övrigt hade lika stor koll på klubban som Elefanten har på sin snabel, skulle jag göra ett sista avgörande inspel i mitten. När jag vänder mig om far min armbåge rätt upp i ansiktet på en tjej och slår hennes näsben rätt av.....fy fan vad det blödde!!Självklart är detta saker som händer och det var en ren och skär olycka men man mår inget vidare så här direkt efter. Jag känner mig som en dålig människa.

Annars kan man ju inte sluta att förundras över Chelsea. Dom har en av världens (om man ska kolla på landslagsmeriter) bästa tränare och väljer att sparka denne efter 0-0 mot ett helt okej Hull. Chelsea har fortfarande chansen att vinna igan och Champions League. Vad mer kan man begära? De är kontuinitet som ger framgång. Kolla på United och kolla på Arsenal (Inte nu då;). Ska dom fortsätta kicka tränare på detta viset kommer dom aldrig bli det storlag som dom vill framstå att vara. Det ryktas även att Roman inte längre vill skjuta till några pengar förrän han ser resultat. Detta, tror jag, kommer leda till Chelseas undergång om några år kommer chelsea vara tillbaka där de var innan rysens intåg: ett lag som värvar medelmåttor för stora pengar, precis som City. Exempel på detta är Vialli och Zola!
Arschavin gjorde succe i Arsenal...NOT! Inte ens ett inhopp. Va fan ska dom med karln till? När man inte lyckas göra mål på en blixtvärvad kass målvakt har man inget i toppstriden att göra. Jag vet att denna kritik kommer göra vissa personer(Ryttarn) förbannade men det är väldigt konstigt att man spelar Bendtner före Arschavin när spelet låser sig. Vi vill ha lite motstånd i toppen nu!!!





För att kommentera Ryttarns tidigare inlägg så kan jag bekräfta att Tandsbyn gjort klart med två starka namn inför denna säsong: Joel "Cantona" Eriksson och Joel "Fabregas" Rydström. Det blir alltså lite satsing på fotbollen i år. Ska bli sjukt kul! Drar igång med fyra träningar i veckan och sedan fem. Vi kommer i serien möta lag som BK Björnen och Brunflo vilket kanske inte skrämmer ovana öron men kan liknas med Barcelona och Lyon. Ser fram emot en kul säsong med mig som mittback och Ryttarn som målspruta!

Nu närmar sig den stora helgen med stormsteg. Det ska bli sjukt kul grabbar!! Och Blomman, det har snöat sjukt mycket i Åre. Great sucess!!
Gillar bilden på Ryttarn. Jag ser stora likheter med den riktigta Ryttarn. Dock med ett bättre BMI! ;)

Asia Wok till landslaget!! (ska förklaras i kommande inlägg)

See ya!
/JB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar