lördag 9 maj 2009

Uppror?

"Alla stjärnor och strutar" va bitter då!?
För det första måste jag bara säga att du vet hur du ska skriva för att få mig att reagera! :)

Grillning är faktiskt det mest exotiska man kan göra i sverige, grilla är verkligen på innelistan nu, själv skriver jag på facebook att jag grillar, fast jag egentligen sitter inne å spelar hjärter på blip.se.
Status!

Å angående fotboll då..
Ja visst, fotbollen i serie A kan ibland vara oinspererande och seg, men alla ligor har sina baksidor.
När italiensk fotboll e tråkig, så är spelarna sega å tempot lågt, 0-0 match?. Italien har alltid prioriterat försvarsspel, å för mig är det ofta konst!! (United spelar lite Italienskt nu faktiskt)
När dessutom lag kan spela bollen som Milan, kanske bara barcelona bättre, så är det inte svårt att tycka om.
Kolla Italien VM 2006!? ..där har ni Italiensk fotbolls framsida! (ett insläppt spelmål, självmål) ;)
Arenorna sugen, dem dåliga lagen surdeffar, ekonomiska kriser och tillfälligheter som gör att dem nyss nått botten, på väg upp nu!
Tänk er själv om United skulle bli nerflyttat(Juventus), Arsenal skulle starta om i div. 4(Fiorentina)??
..då hade england tre år senare grinat illa i CL också!

PL då? roligaste fotbollen? njae, om man gillar mål så! å det gör vi väl alla.. hårda tacklingar kan också vara kul, å högt tempo. Hockey VM kanske?!
Själv blir jag ofta less när jag ser PL, som allsvenskan fast alla e lite bättre!
Men ni har ju tur eftersom dem fyra stora lagen är så influerade av utlänska spelare å tränare.
Dem är taktiskt överlägsna sina brittiska kollegor vilket gör dem helt överlägsna, PL: världens ojämnaste liga?? JA.
Samma lag som når CL varje år, svårt att lyckas då?? PL har en peak nu, som kommer dala, jag lovar, men nåt annat lag i PL måste knuffa bort nån av "TheBigFi...our"

Milan jobbar på sitt sätt, andra på sitt sätt.. lika less blir du på Milan när dem ser trött ut, som jag blir när arsenal spelarna skulle behöva byta blöja i paus p g a orutin.
Milans problem e inte åldern utan spelarna i sig.
Många som inte har fysiska kvaliteter, plus att skador är ett stort probelm, kan bero på åldern dock.. En match i år hade man följande spelare borta: Nesta, Maldini, Kaladze, Senderos, Gattuso, Pirlo, Pato, Kaka, Ronaldinho.. United skulle då ha dessa borta: Rio, Vidic, Evans, Gary N, Schools, Carrick, Ronaldo, Giggs, Berbatov..
Så Milan har mer att hämta, vinner CL finalen mot Juventus 2010 ;D

..själv tycker jag om att uppdatera status på Facebook.. jag vet att ni gillar det!! JB=B-prick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar